sreda, 9. januar 2008

Nova revija Društva študentov invalidov Slovenije...

Preprosto Ekstravagantna...

Foto: Jaka Vinšek

Design: Saša Leben, Absint



»Popolnost v modi ne obstaja,
ker z njo nismo nikoli v celoti zadovoljni.
Vendar pa kreatorji težimo k popolnosti.«

Christian Lacroix


Zame je že življenje samo en velik izziv. Če pa se prebujaš v jutra, ki z ognjemetom idej rojevajo vedno nove izzive, je to res razlog da si srečen. Izzivi so povsod, verjemite vsaj toliko jih je kot zvezd na nebu; v plesu, filmu, gledališču, modi in na primer v ustvarjanju te revije. Nekateri se zdijo z lahkoto dosegljivi, spet drugi tako zelo daleč in pot do njih zgleda res zapletena, a če ne poizkusiš nikoli ne boš vedel, če jih lahko objameš (uresničiš) in kakšen je ta občutek.

Nekje na sredini, med mogočim in nepredstavljivim, se nahaja (tudi) Društvo študentov invalidov Slovenije, ki s svojimi izzivi skozi projekte briše mejo med iluzijo popolnosti in nesmislom stereotipa o invalidnosti. Na svoj način. Tokrat z ekstravagantno revijo.

No, najbrž vas zanima zakaj ravno revija in predvsem zakaj Ekstravaganca?... Za trenutek se bom, za osvetlitev ozadja tega izziva pomudila v svetu, kjer se je zaradi tega, ker sem na invalidskem vozičku končal delček mojih sanj. V svetu novih idej, barv, materialov, krojev in vzorcev, tam kjer novo poskuša zamenjati staro in preizkušeno, tam kjer ni mej in omejitev. V svetu mode.

Jasno, takrat - v tistem svetu - bi pred vas stopila kot avtor kolekcije, ki se ob koncu modne revije pred publiko predstavi. A iskreno, nič manjši izziv se je pokloniti pred vami kot urednik, kreator, ki Ekstravaganco želi predstaviti bralcem.

Je drzna in navdihujoča za nov način razmišljanja o tem, kje se njena drugačnost sreča z enakostjo. Brez mej splošnih, plehkih okvirjev. Ambiciozna. Modna. In, kar je modno, je sodobno. Je stil, ki je aktualen – popularen.

Pa vendar Ekstaravaganca ne govori (samo) o pojmu mode, kot ga poznamo in tretiramo v današnjem času. Želi se osredotočiti na to kar moda v resnici, v svojem izvoru je – lat. modus: način – na modo, kot način komunikacije.

Priznani Francoski modni oblikovalec Christian Lacroix je nekoč rekel, da je naloga mode ustvarjanje spektakla in (optičnih) iluzij, ki se preko medijev prenašajo na ljudi. In prav v to verjame Ekstravaganca, ki s svojimi prispevki deluje kot medij, ki govori z množico in želi doseči potrebno moč, za vpliv na javno mnenje o pojavnosti "drugačnih oz. invalidov" v vsakdanjosti. Tako. Preprosto.

Ekstravaganca je namenjena vsem tistim, ki nas podpirajo in si upajo z nami in tudi sami. Vsem pomembnim in manj pomembnim osebnostim, predvsem pa preprostim in iskrenim radovednežem.

Tik pred tem, da vas prepustim njenim čarom in branju bi se rada zahvalila vsem, ki so se z veseljem našli v tem izzivu. Priznam, mogoče sem v začetku res malo precenila pot za dosego tega cilja in se je pozneje izkazalo, da je le-ta bila malo bolj strma in predvsem daljša, zato se iskreno opravičujem vsem najbolj potrpežljivim. Bilo je prvič .

Naj vas zapelje… Do konca.


Daniela

1 komentar:

Anonimni pravi ...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.